Jag är väl ingen stor konsument när det kommer till öl och när jag väl skall till att dricka en så köper jag nog helst en sådan där som Monthy Python häcklar i deras show Live at the Hollywood Bowl. Ni vet den där Eric Idle, Michael Palin och Neil Innes (”the seventh python”) spelar australiska filosofieprofessorer, kommer ut på scenen och bjuder på australisk öl. Fosters närmare bestämt. Eric Idle förklara sedan varför de bjuder på ölen:
-”The reason we do this ladies and bruces is, frankly over here we find your american beer to be little like making love in a canoe.”
-”Making love in a canoe?”
-”It’s fucking close to water.”
Nu är det ju så att jag råkar i stort sett bara gilla dessa vattniga, extremt ljusa ölen. Visst, jag dricker även en och annan vanlig och mörk öl, men får jag välja så är det Budweiser, Mills, Staropramen och Pilsner Urquell som rockar i min värld. Samtliga extremt ljusa öler. Men varför tar jag nu upp detta? Jo, råkade hitta nedanstående reklam för Heineken på nätet och den är för tillfället den snabbast spridande videon enligt någon statistik. Heineken är ett helt okej öl och de har gjort en mängd roliga reklamfilmer som aldrig visats här i Sverige. Sök på Youtube så får ni se. Denna tycker jag dock är superrolig, mkt mkt bra….
Heineken – Walk in Fridge
<!–
WriteFlash('’);
//–>
Monthy Python – Live at the Hollywood Bowl
<!–
WriteFlash('’);
//–>