Var ett tag sedan jag skrev något om detta återuppväckta projekt och nu när jag äntligen kommer till skott så hade jag faktiskt först för avsikt att avsluta projektet som sådant, men det hade kanske varit lite väl oambitiöst. Nä, det får istället bli åtminstone ett inlägg till. För denna gång tänkte jag faktiskt i och med det endast sammanställa saker jag skrivit om innan och som faktiskt, även om de inte riktigt gjorde det då jag skrev om dem där och då, tillhör detta projekt. Faktiskt. So, here we go:

För cirka ett år sedan så skrev jag ett inlägg betitlat ”Huggormen har slingrat vidare…” som handlade om att jag sålt den dåvarande skotern jag hade, en Yamaha Viper MTX 153″. Då det de facto utgjorde ett steg i denna process så borde det inlägget ha tillhört det som skrivs här och med det sagt, eller skrivet, så har det nu blivit så. Det inlägget är numera officiellt del 3 i denna projektserie.

Vidare så skrev jag i ett inlägg tidigare i år om 10 saker som indikerade en dålig start på året och i det inlägget så var nummer 10 i de saker jag räknade upp något som definitivt borde tillhört detta projekt. Det jag skrev var följande:

Förra fredagen, den 1 februari, så åkte jag för att köpa en skoter. Efter att ha pratat med handlaren som utlovat att den skulle vara fin, väl omhändertagen och i bra skick så satte jag mig i bilen i Östersund och körde de 22 milen till Vilhelmina för att titta på den. Mycket riktigt och precis som han sagt så var skicket på den helt OK, använd men OK. Kikade igenom den som ytligast och kollade efter de vanliga felen men den såg bra ut. Vi startade den, lät den gå ett tag och gjorde några urgasningar – inga problem. Gick hur fint som helst och inget oljud. Vi köpslog ett tag och ge upp affären. Handlaren körde ut den till släpvagnen, vi lastade den och åkte sedan mot Hoting. Väl hemma i världsmetropolen så skulle jag backa av den av släpvagnen men vad tror ni händer då? Precis! Stendöd. Gick inte att få liv i den överhuvudtaget. Ställde in den i värmen på min vän SÖ:s jobb för att ”tina” upp den då det inte var tillverkarens olja i den men efter några timmar med en aerotemper riktad mot sig så var den lika död. Undersökte den då närmare och visade sig sitta en trimbox på den, den hade olika tändstift i sig + att den verkade luta aningens åt vänster, som om den fått sig en knäck. Kontaktade handlaren och begärde att få lämna tillbaka den, vilket jag fick, och på söndagen så återbördades den tillbaka till Vilhelmina. Tog dock ända till idag innan jag fick tillbaka pengarna för den. Men tillslut så kom de efter att jag ringt och frågat vad det satt i. Hur som helst så var det inte en lyckad affär, även ifall jag fick lämna tillbaka den och fick pengarna tillbaka. Nä, vill ju ha en skoter som fungerar. Var ju liksom därför jag köpte den…

En tråkig historia som egentligen inte gav mycket annat än huvudvärk i en vecka. Slutet gott, allting gott så här i efterhand men där och då var jag rätt irriterad. Det här drev ju inte direkt projektet framåt men som jag kommer beskriva i nästa inlägg så kommer det bättre tider och bättre lycka med köpen.

Projekt I – ??? (Tidigare Projekt #10 & A)
Projekt II – Winter’s Heart (Tidigare Projekt #4 – del 1, del 2, del 3, del 4)
Projekt III – Fit For the Future (Tidigare Projekt #11 ”No Pain, No Gain” & H – del 1, del 2, del 3)
Projekt IV – Easy Livin’ (Tidigare Projekt #14 ”A Room With a View” – del 1, del 2 & D – del 3)
Projekt V – A Leap of Faith (Tidigare Projekt #18 & G – del 1, del 2, del 3, del 4, del 5, del 6, del 7, del 8, del 9, del 10, del 11, del 12)
Projekt VI – Retro (Tidigare Projekt #16 & F – del 1, del 2, del 3, del 4)